Sem Amanda, devetošolka. Pravkar sem zapustila osnovnošolske klopi in se prepustila dolgim počitnicam. Z vami bom delila svojo izkušnjo, ki je ne bom nikoli pozabila. Imela sem namreč možnost, da skupaj še s štirimi učenci šole in tremi učiteljicami potujem na izmenjavo v Nemčijo. Fotografije so objavljene tukaj.

Nedelja, 5. 5. 2019
V nemško vas Lauterhofen smo potovali s kombijem. Vožnja je trajala sedem ur z dvema postankoma. Pozno popoldan smo rahlo naveličani vožnje prispeli pred šolo. Tam so nas pričakale družine, ki so nas gostile vse do sobote. Prav tisti dan sem praznovala svoj 15. rojstni dan in družina mi je spekla 3 torte! Ko smo se najedli, smo se malo pogovarjali in se spoznali. Moja gostiteljica je bila Linda, temnopolta prijazna punca. Obiskali smo še picerijo in Linda mi je razkazala kraj. Ko smo se vrnili zvečer domov, sem šla takoj spat, ker sem bila zelo utrujena.

Ponedeljek, 6. 5. 2019
Ko smo naslednje jutro prišli v šolo, so v telovadnici za nas pripravili dobrodošlico ter nam učenci zapeli in zaplesali. Potem smo šli v učilnice in igrali namizno igro o Evropi, ki smo jo ustvarili učenci in učitelji vseh petih šol. Nato smo si ogledali posebno ustanovo v kraju, cerkveno fundacijo Regens-Wagner, kje stanujejo in delajo ljudje z posebnimi potrebami. Sledilo je kosilo v šoli in po kosilu smo se z avtobusom odpeljali do začetne točke pohoda po gozdu, si nadeli čelade in se spustili v kraško jamo v kraju Velburg. Jama je bila mnogo manjša od naše Postojnske jame, a kljub temu zelo zanimiva.

Torek, 7. 5. 2019
Dan za izlet. Lindina mama me je pripeljala na železniško postajo v mesto Neumarkt, kjer smo vstopili na vlak in se odpeljali v Nürnberg, mesto s 3,5 milijoni ljudi. Najprej smo si ogledali dokumentacijski center o 2. svetovni vojni, o nacistih in Hitlerju. Bilo je zelo zanimivo in poučno, saj smo imeli vodenje na slušalkah. Nato smo šli v mesto in imeli prosti čas za nakupovanje. Ob 16.30 so nas prišli starši iskat v Neumarkt. Potem smo imeli prosti čas in se nas je nekaj družin dogovorilo, da se dobimo pri učencu Davidu. Bilo je zelo zabavno, ker David živi na kmetiji. Tako smo se učenci iz Grčije, jaz in sošolka Qantu ter naši nemški gostitelji metali po slami in vozili v traktorski prikolici.

Sreda, 8. 5. 2019
V sredo smo imeli v šoli športni dan. Od osmih zjutraj do enih popoldan smo se igrali zunanje in notranje igre po skupinah. Bilo je bolje, kot sem pričakovala, saj sama sovražim šport. Doma smo se dogovorili, da bi šli nakupovat. V nakupovalnem centru sva z Lindo srečali še nekaj njenih prijateljev in se družili. Ob sedmi uri zvečer smo se odpeljali v nemško gostilno, na tipično nemško večerjo z bavarsko glasbo. Tam sem se naučila nemški ples in skozi večer sem imela priložnost mnogo bolje spoznati tudi druge učence iz Nemčije in drugih držav. Tudi Poljaki so nam prikazali svoj ples, ki mi je bil zelo všeč.

Četrtek, 9. 5. 2019
Z avtobusom smo se odpeljali v mesto Regensburg ter si pogledali nekaj njegovih znamenitosti. Ponovno smo imeli pol ure prostega časa za pohajkovanje po mestu, gledanje izložb ali nakupovanje. Potem smo šli v restavracijo, ki je imela zelo okusno hrano. Večina učencev nas je jedla dunajske zrezke s pomfrijem in moram reči, da so bile porcije ogromne! Nato smo se z ladjo peljali po reki Donavi do enega samostana. Tam smo se ustavili in nekaj časa preživeli ob vodi. Domov smo se vrnili ob petih zvečer.

Petek, 10. 5. 2019
Zjutraj smo po eni uri hoje prispeli do kmetije, ki ima 300 glav živine. Pokazali so nam štalo, stroje, ter nam na koncu postregli z malico iz njihovih mlečnih izdelkov. Bila je izjemno okusna! Nato smo šli še na bližnje golf igrišče, kjer smo se učenci in učitelji učili igrati golf. Po zaključku tečaja, sem veliko jokala, saj smo se morali posloviti in takrat sem nekatere zadnjič videla. Nekaj družin se je ponovno dogovorilo in smo se dobili v nakupovalnem centru, kjer smo se skupaj zabavali in ni bilo tako žalostno. Večer smo zaključili skupaj v eni restavraciji. Naposled je prišel čas, ki si ga nihče ni želel. Slovo. Odpravili smo se domov ter odšli spat.

Sobota, 11.5.2019
Zjutraj sem veliko jokala, saj je bil zadnji dan z mojo gostiteljsko družino. Pripeljali so me pred hotel, kjer so stanovali učitelji in tam nas je čakal kombi. Sledila je še dolga pot proti domu, kjer so nas ob 17. uri pričakali starši.